Podstawowa obsługa aparatu – nastawy ISO

Dzisiaj trochę bardziej praktycznie, czyli ustawianie odpowiednich parametrów w aparacie, tak by zdjęcie było jak najdoskonalsze. Kto z Was słyszał o ISO w aparacie – mam nadzieję, że wszyscy. Generalnie każdy aparat ma automatyczną obsługę tego parametru, jednak jak sami wiemy, aparat nie powinien być bezobsługową, automatyczną maszynką do robienia fotografii. Większość ludzi korzysta z automatycznych nastawów czegokolwiek w aparacie, w tym również parametr ISO.

Matryca aparatu

To jest matryca naszego aparatu, na której tworzone są zdjęcia tego co aparat widzi przez obiektyw.

Co to jest to ISO?

Parametr ISO określa nam czułość matrycy, czyli elemencie aparatu, na którym tworzony jest nasz obraz fotografii. W starych aparatach rolę matrycy pełnił film, to na nim uwieczniała nam się fotografia. Im wyższa wartość ISO tym większa jest czułość sensora w aparacie. Nie zagłebiając sie dalej w szczegóły techniczne, my chcemy przecież robić dobre zdjęcia.

PRAKTYKA: Jak zrobić dobre zdjęcie, dlaczego na mojej fotografii pojawiają się ziarna/piksele? To są objawy automatycznych nastawów ISO lub ich złym dobraniu. Aby lepiej zrozumieć wpływ ISO na nasze fotografię, poniżej wklejam film z YouTube, na którym doskonale są przedstawiane różne rezultaty używając różnych ustawień aparatu. Naprawdę widać różnice na prezentowanych zdjęciach!

Reklamy

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )